Monday, January 10, 2011

munchausen syndorme

yeah
hari ni aku pegi kelas medical coding..for the second sitting..wakakak..padan muka aku..belajar medical coding main2 lagi

tadi us usual belajar seperti biasa..lecturer aku mmg suka cite2 ni..time tengah cerita2..camna la leh terbuka topik tentang munchausen syndrome..

seperti yang diterangkan..penyakit ni..adalah ditujukan kepada manusia2 yang suka cakap besar+merepek+kaki kencing+kelentong..yeah
aku mmg ada kenal gak la orang2 macam ni..cakap nak hiberbola (btol ke?)
ko je la yang penah buat..
ko je la yang tau pasal sume2..
ko penah ada sume2..sume benda la ko tau..padahal bila aku tnye yeke..ko tau ke..cter cikt..tros ubah topic..

apakah motif mereka2 ini berkata begini..adakah ingin mendapat kan perhatian..yes..anda memang mendapat perhatian..tapi perhatian untuk digelakan..dan menambahkan dosa untuk manusia seperti aku berkata2 tentang ada..ok2..fine..nak cakap besar sangat..g wat buku..tulis buku..tentang pengalaman korang..tapi pastikan ko reti tulis la kan..kang tak laku plak..dan jangan lupa..cerita itu harus lah logik walupun aku tau.mmg susah nk logickan pe yang ko bayangkan..hahahah

tapi penyakit ni tak semestinya untuk org yang suka cakap besar
kekdang org ni inginkan perhatian..seperti..aku sakit wey..aku ada cancer..padahl ko tkde pun...kang btol2 dapat baru tau..nk sangat..pe la..doa merepek2..doa la harini aku jalan2..jumpa iphone 4g kat tepi longkang..kan bagus tu..hahahah

k la..kalu aku salah..pasal benda ni g tau la..lagi satu munchausen tu name orang k..g search compem jmpe~~

happy belated beday temtem

Salam

7 january 2011..telah meningkat lagi usia si gadis tembam ..hehe oh pika pika bam bam..happy beday to you..ape..nak hadiah...perfume aku bagi ko tu bukan hadiah ke..lempang skali tau la..semoga ko semakin tembam,pandai dan solehah...ko tak payah balik bangi k..sebab aku tak rindu pun kat ko..ko je yang perasan aku rindu kat ko (ok tipu..aku rindu kat ko)..muahz~~!!!lap u more ..

Wednesday, January 5, 2011

NgAtok~~

salam...

hari ni hari rabu..hari rabu ada cls pagi..tapi aku terasa malas gler nk bangun tadi..tak tau nape..ngantok ++++..tapi berjaya untuk membuka mata pada pukul 6.45..oh yeah..dan melihat rumate ku masih lagi dibuai mimpi..dalam hati..ni mesti kes tk sedar ni..alarm dia aku dengar tadi dok menyanyi2..aku pun kejot dia..sementara nk tggu blik mandi kosong..aku guling2 atas katil..sambil memikirkan hari ni nk watpe

1. Pegi kelas
2. Nk pakai baju pe hari ni (biasa la pompuan)
3. Jap lagi nak makan pe..
4. Jumpa lecturer
5. Jap g msg encik pakwe
6. Nak keluarkan duit..sbb dan takde

ok..kol 7.30 aku berjaya mandi dalam masa tk kurang dari 10 minit..wakakaka...mandi k..siap sabun dan berus gigi lagi.. aku mmg mandi cpt..i tk suka main air lame2..ada masa2 terluang baru main air lama2..dan aku btol2 tidak faham kepada mereka yang boleh berada dalam bilik air selama 30-45 minit..tolong terangkan korang watpe..hahahah

ok..kol  11 blik bilik..makan tghari..kol 2 g cls..cls takde pastu g jmpe lectrer..membincangkan hal2 akedemik..

pastu g econsave dan berjaya membeli bakul untuk letak brang mandi..

dan hari ni...aku terasa penat sangat2..penat melayan hari yang tidak memenatkan

kisah kamu kau awak yang membuat aku tersenyum kesorangan..

p/s: jenjen..aku rindu ko...

pernah kesana

salam..
kami penah kesana..bergembira..semua itu tinggal kenangan..dan tidak akan dilupakan...












Tuesday, January 4, 2011

Aya...Pika..Atika

aku suka amik gmbr..
aku suka edik gmbr..bila ada masa..ini antara koleksi ku..sila la lihat yer




Monday, January 3, 2011

Ni SemuA kaSut BARU punye pasal~~

Hari ni hari selasa..hari selasa 4hb..pagi ni aku ada cls OCS462 ( managing customer knowledge)  pukul 8.30,yeah pakai kasut bru..

semangat ni nk g cls..
pagi2 dah bersenam..turun tangga..naik tangga..turun lagi..naik lagi..pastu naik lif..ok...cls kat tingkat 10 aku tak rajin nk g naik tangga kalu kelas tinggi2..sampai cls kaki dah start sakit..
dah tk selesa..sbb kaki sakit..blik cls kol 9 sbb hari ni..yang dtg cls 12 org je...brovo~~bravo~~ nak balik blik terpaksa aku mendaki tangga yang tak tinggi tak rendah ada la dlm 250 anak tangga..korang rasa cmne nk naik tangga ni..aku mmg tk suka nk tggu bas..so aku naik tangga..masa naik tangga tu.aku dah rasa sakit..dah cacat dah aku mendaki..sbb kaki dah sakit..tk leh nk control ayu nak..sukati org kt belakang nk ckp pe bl tgk aku jalan tempang...sampai atas aku tengok...kulit kaki ku sudah mengelupas...MELECET..paham tak..MELECET...sakit owowowowowo...aku harap ada la superman datang bawak aku terbang blik bilik..tak tahan ni nk jalan...
otw blik bilik lalu cafe..nk beli makan..perot bunyik2..cek2 dalam beg..tk bwk purse...wwwwuuuuaaaaa..hanya lalu di cafe sambil melihat makanan yang lazat tanpa membeli...blik bilik aku tros campak kasut bawah katil..
tgk..kaki dah sakit..cmne nk g cls ni..(alasan je nk ponteng)

kaki masih pedih..eewwuuuuuuu~~~

sudah di puncak

azam ku..tahun ini
untuk grad on time kerana ada tanda2 tidak dapat on time.hukakak
hari ahad 2 jan aku daftar kolej kat puncak alam ni..oh yeah..i tak mampu nak sewa rumah kat luar tu..i mampu duduk kolej je.. (yuks gediks)..heheh
daftar kolej..dan aku kembali kepada kolej aku semasa part tu..iaitu R3..tapi level tinggi u..tingkat 7..leh kawan gan bintang2 di malam hari
hahah..kat sini kolej selesa..sbb bilik besar..satu bilik 2 orang..ada LAN tiap bilik..tapi aku kene gune broadbnd untuk update blog..sbb gne LAN tkleh bkk...
hehhe..TQVM kepada my dear encik pakwe kerana bersusah payah menghantar aku..sbb parent aku g perlis hantar adik aku kat arau..so disebabkan lesen aku hanya untuk diframe kan..encik pakwe yang kene hantar..semangat gler dia nk hantra..kol 5.30 pagi msg aku ckp dah otw..aku yang mamai2 ni..tros laju jantung...alamak dah otw ke..aku msg aku ckp bwk kate slow sbb aku tk siap lagi..dalam pukul 6.30 dia sampai rumah..

sampai uitm kol 7.30..amik ko..awl glr..aku org kedua dftr kolej kat R3..DAN..rumate baru..aliyah..si gadis yang begitu sopan santun..aku ni mmg tak la nk santun2..heheh..

dan bermula la..kehidupan sebagai student semula..

p/s: i miss my family very much walupun rumahku dekat je..hehehe