Wednesday, April 10, 2013

cinta

hai

cinta selalu akan memberikan kesan dalam diri, tk kira baik ataupun buruk,yang penting..akan mendatangkan effect dlam kehidupan seharian dan juga masa hadapan

bijak memilih cinta akan membawa kebahagian
confius dalam memilih cinta akan memberikan kesakitan yang teramat sangat

bukan mudah untuk memilih cinta, cinta perlukan pergorbanan, cinta datang dalam banyak situasi, iaitu cinta sebab muka cantik/kacak, cinta sebab dia kaya/bergaya, cinta sebab dia rajin solat/baik hati,cinta sebab mak bapak pilihkan...

tapi cuba tanya...apa yang akan memberikan kebahagian?semua ni ke?

bagi aku, cinta yang aku panggil cinta adalah cinta yang datang dari hati, pernah tak rasa perasaan bila kita cinta orang tu, orang tu buat mcam mane pun hati kita tetap say yes,,aku tk kira aku nak dia, itu yang aku panggil cinta, walaupun semua ini hanya 'dunia' bagi aku, kita perlu mengambil peluang untuk merasa pengalaman 'dunia' ini, hidup hanya sekali begitu juga dengan mati

yang penting buat lah apa yang kita rasa ye..itu terbaik untuk hidup kita,pengalaman akan mematangkan kita dalam membuat keputusan, bukan usia yang mengukur kematangan, tetapi pengalaman yang mengukur kematangan

cinta sejati hingga mati hanya cinta kepada ALLAH SWT
cinta kepada manusia tidak kekal, cinta sejati yang akan kekal hingga kesyurga

insyaallah

7.09pm
10.4.2013

No comments:

Post a Comment