Monday, April 8, 2013

a year n 4 days

hai

setahun dah berlalu, aku berkerja setelah tamat belajar, kejap je masa berlalu, tanpa sedar dah setahun aku menimba pengalaman kat cni,banyak aku belajar sejak belajar mencari rezeki sendiri, for two month keje, agak sakit la. sebab aku kene ulang alik bangi-shah alam g kerja papa hantar balik kerja naik train, penat wooo..rasa tkde life, balik keje smpi rumh dlm kol 10 pastu tido, puas aku pujuk papa mama, at last dorang lepaskan aku untuk duduk rumah sewa, betol la orang cakap, setiap yang inginkan kejayaan perlukan pergorbanan, aku terpaksa untuk keluar dari zon selesa aku, hidup berdikari sewa rumah, cari makan sendiri, ikat perut, nangis sorang2 bila stress, menyanyi kuat2 bila sedih, ye, semua sendiri, sebab aku yang pilih untuk hidup berdikari,
.
mencari rezeki bukan perkara mudah, bila kita berkerja dengan hati yang ikhlas jujur amanah kita akan rasa nikmat rezeki kita, tapi bila kita kerja sebab nak tnujuk kt orang yang kita ni buat kerja, memang kita tkkn pernah rasa cukup

aku belajar banyak
kerja bukan sebab nak nama, kerja adalah sebab hati yang suka
kerja bukan sebab nak belagak kt orang yg kita boleh buat, tapi sebab nk cergas minda kita untuk memberi sumbangan ke atas kerja
kerja kerana kita ikhlas, bukan sebab nk menujuk

orang yang mempunyai hati akan nampak kita buat kerja tk perlu tnjuk kt semua orang ,aku mmg dari zaman uitm dlu aku mmg suka buat keje disebalik tabir, aku tk suka expose kat orang biar orang tk tau sapa buat asalkan aku rasa puas dengan kerja aku

banyak sangat benda nk share, tapi tiada masa, tiada kesempatan

semoga jumpa lagi

1.55pm
9.4.13

No comments:

Post a Comment