Tuesday, March 12, 2013

jalan yang tiada penghujung

hai

lately..banyak sangat benda yang berlaku dalam hidup
sampai satu tahap...aku dah buntu macam mana nk teruskan semua ni
ye...dulu ada sesuatu yang membakar semangat setiap hari
ye...dulu ada keazaman untuk meneruskan hidup setiap hari
sekarang..keadaan dah berubah
sampai bila aku harus mengharap atau  menjadikan sesuatu itu sebagai pembakar semangat..bagaimana jika yang membakar dan semangat itu pergi dalam hidup
keadaan akan mengubah segalanya
dlu aku manja..mengharap org untuk memanjakan hari2 aku
sekarang..semuanye pergi sedikit demi sedikit
mungkin ada yang ingin menunjukkan bahawa tak semua nye akan kekal dalam hidup
mungkin sampai masa pembelajaran sebenar tentang kehidupan telah bermula

keputusan yang dibuat haruslah dibuat dengan penuh panduan..bukan berdasarkan emosi
keputsan yang dibuat harus dipikir dan tndakn mesti akan mendatangkan effect..tidak kira baik ataupun buruk

kekuatan fizikan dan mental memang perlu dalam keadaan sekarang
mental haruslah kuat
fizikal haruslah perlu baik
hati perlu bersih

yang penting..aku tahu DIA selalu disisi
DIA melihat dari jauh
DIA yang menentukan jalan hidup ni
DIA tempat mengadu yang sebetulkan
DIA yang sentiasa mendengar isi hati ini
DIA yang sentiasa memahami kehendak ini
DIA yang satu selama-lamanya

No comments:

Post a Comment