Friday, March 11, 2011

gempa bumi

hai
tau tak..semalam ada gmpa bumi yang juga telah menjadikan jepun dilanda tsunami..aku gan papa perasan bila ktrg on9 ada alert kat goegle g tau amaran kt negara yang akan dilanda tsunami...geli kuat ok..8.9 gempa tu..kalu kat malaysia ni..kompem sume rumah runtuh..sbb malaysia tk prepare wat banggunan macm jepun..jepun kbykn banggunan di bina untuk gempa..sbb gempa kat slalu jadi kat jepun..so jepun dah get ready dah..kalu gegran berlaku..bggunan yang runtuh kurang sbb banggunan tu bahan2 sume untuk elakan runtuh disbbkan gempa..walaupun ada byk gak yang runtuh..aku tgk dlm berita semalam...president jepun..relex je lagi bila banggunan goyang..leh ddk atas kerusi tak bangun..kalu aku..dah mecicit lari dah..maybe sbb orang jepun dah biasa bila banggunan ni bergoyang sbb gempa..pstu berita tunjuk kat office..office ni dah goyang..tapi mamat tu still lgi cool je..ddk depan komputer..siap pegang komputer tk nk bagi jatuh..ko berani wat cmtu..aku tak..mau aku pengsan kat situ. kalu tk pengsan..terkecing sbb takut..wakakakak..heheh..pape leh la tgk kat paper or berita hari ni ok..sbb pagi tadi berita ckp dah 1000++ mati..huhu..kesian dorang
jap2 pikir..ada ke sedara aku kat jepun..oh..jepun ada sorng..hediki takizawa..dia selamat ke..heheh. perasan je..hahah





ok..tata

No comments:

Post a Comment